Translate

Умението за управление (Management) може да Ви направи богати.

Бедност по планетата.

Управлението (Management) е единствената разликата между първобитните хора и съвременното общество, която може да Ви направи богати (хора с пари), известни, преуспели! Само до преди 80 - 100 години бедността и застоя по нашата планета са се считали за даденост, неща които са се разбирали от само себе си. Никой не е предполагал, че бедността ще бъде изкоренена даже и в богатите навремето си държави. В този смисъл има и много художествени произведения, които го доказват.

Успехи над бедността

Днес, обаче, бедността, застоя, липсата на развитие навсякъде се разглеждат като патология - заболяване, което трябва да се лекува чрез управление. Фактът, че в развитите страни, представляващи около 1/5 от човечеството, бедността практически вече не съществува, представлява приказен успех. Само преди 80 години, на един работник в САЩ са му били необходими 3 години работа, за да изкара 750 долара и да си купи „евтиното“ чудо „Форд модел Т“, при това ако е имал работа
  • - поне 50 седмици в годината,
  • - по 6 работни дни всяка,
  • - на 10 часов работен ден -
и без разните му там добавки за пенсия, застраховки, отпуски по болест, безработица ...  Днес такъв работник от промишленото производство получава почти 50000 долара годишно с многобройни допълнителни екстри. И за тези пари може да си купи 9 евтини автомобила. И всичко това, благодарение на управлението (Management).

Икономическо положение.

Управлението е причина за скокообразното подобрение в икономическото положение на хората по целия свят и може да се счита като главно събитие за 20-ти век. Следователно възниква въпроса, на какво конкретно се дължи целия този успех? Отговори като
  • - пазарната икономика,
  • - частната собственост,
  • - достъп до капитал  -
не вършат работа, понеже те са съществували и преди този подем в много страни по света.

Истината е друга - мениджмънт (управление).

Управлението е това, което води да разцвет на бизнеса, до икономическо и социално развитие. Ярък пример за това е Япония. Преди 120 години тя е била слабо развита в икономическо отношение държава. Но успява много бързо да създаде компетентно управление. И само за 25 години успява коренно да се промени, като в някои области (като например, грамотност, пари, инвестиции) излиза на първо място в света. Дай Боже, такова нещо и на нас да ни се случи! Пари, пари, пари ... Да сме най-богатите хора по света.

Управлението е от съществена важност в съвременния живот, днес.

За да имате развитие и напредък не е достатъчно само да се започнете производство и да вложите капитал. Необходимо е нещо повече, а именно концентрирана човешка енергия, което е главната задача на мениджмънта. Всичко това е напълно логично. Ако Вие прилагате малки усилия в повседневния си живот, съобразно конкретните ежедневни обстоятелства, това означава че живеете хаотично, накъдето вятъра Ви повее. Така не е възможно да се постигне нищо особено, в т.ч. развитие и просперитет.

Но ако Вие управлявате живота си

  • - поставите цел - т.е. посочите направлението, в което ще прилагате сила;
  • - определите начините и средствата, посредством които ще упражнявате своите усилия в избраната посока;
  • - съставите ежедневен график кога това да става, така че след определен период от време да достигнете набелязаната цел;
  • - определите и заделите необходимите ресурси - пари, време, оборудване;
  • - мотивирате себе си и хората си да следват плана неотклонно.
Е, при това положение става много, много по-вероятно да постигнете замогване, отколкото ако се надявате на случайни фактори и божие благоволение.

Защо мениджърите пишат бизнес планове?

Недостатък на тази система за действие - управлението (Management) е, че за да заделите необходимите ресурси за постигане на поставените икономически цели, се налага да се лишите от редица неща - удоволствия, развлечения, разкош ... Жертвата! Защо мениджърите пишат бизнес планове за бъдещето и как изобщо могат да предполагат какво ще се случи утре, па камо ли след 1 или 5 години?

Бизнес план - инструмент за управление.

Бизнес план се пише не за да се упражняваме в гадателски умения, а за да ги изпълняваме. Това го прочетете поне 100 пъти, а ако се налага и 1000 пъти. Така той се превръщат в перфектния инструмент за управление. Работата на мениджъра се оценява според това, до каква степен той успява да осъществи заложеното в своя бизнес план. Все още у нас има пишман мениджъри, които използват по-голямата част от времето си да търсят причини поради, които не са могли да се справят, без да разбират, че именно това ги прави слаби мениджъри.

Именно управлението е гарант за постигането на успех.

Системата за управление поставя задачи, изисква, следи за изпълнението на графиците, награждава и наказва, т.е. прави всичко необходимо за да обезпечи постигането на заложените цели. Приложете метода на управление и Вие ще успеете във всяка област от живота!


Какво може да се управлява? Кое подлежи на управление?

  • - персонала в едно предприятие или организация;
  • - кризи - в личния живот, в държавата, във фирмата или в семейството;
  • - проекти - Вашите нови начинания;
  • - маркетинг - системата за въздействие на пазара;
  • - продажби - по региони, пазари, дистрибуторски канали;
  • - призводството на стоки и услуги;
  • - доставките на суровини, материали, енергийни ресурси, резервни части;
  • - качеството на продукцията и обслужването на клиенти;
  • - промените в живота, организацията или фирмата;
  • - финансите на личността, семейството, фирмите, държавата.


Управление на сътрудниците във Вашата фирма.

При управление на фирма (Management), организация или отдел често възниква чисто психологически проблем при наемането на работа на хора, които са по-добри от управителя.  Това може да обрече такова управление на застой и даже на провал. От това на какви партньори или сътрудници залагате, зависи дали ще фалирате или ще преуспеете!  Затова научете навреме точно какви да са Ви хората и точно как да ги подбирате и управлявате.

Управление на организационна единица.

Съвременният бизнес е доста усложнен и надали някой е в състояние да разбира от всичко. Но даже и да разбира, надали има време да разпилява силите си в управление на всеки детайл. Когато управлявате дадена организационна единица, от Вас се иска именно да я ръководите, а не да се справяте с всичко сами т.е. да сте пенкилер.

Тук въпросът не е на чест - дали ще се справите, а дали организацията Ви се управлява ефективно и конкурентоспособно, до кога ще просъществува и дали ще се развива последователно и планомерно. Не очаквайте да наемете хора, които вършат работата на вашето ниво, че на всичкото отгоре и да имате просперираща фирма.

На вас не Ви трябва счетоводител, който  постоянно се съветва с Вас какво да прави с чиновниците в данъчната служба, нито проектант, който при всеки проблем, опира отново и отново до Вас. Ако Вие се заемете с всяка една дейност (счетоводство, проекти, маркетинг) поотделно, най-вероятно ще успеете да се справите, Но:
  • 1) На вас Ви е необходимо да се справяте не как да е, а перфектно с поверената Ви работа.
  • 2) Не разполагате с цялото време на земята, за да вършите нещата едно по едно. Всички основни дейности във фирмата Ви трябва да се управляват едновременно и то в определените срокове.
Следователно, на Вас са Ви необходими хора, които се справят много по-добре от Вас във всяка една от основните дейности поотделно, като при това работят добре и в екип, защото всичките дейности трябва да са добре синхронизирани. Оттук изводът, че трябва да наемате утвърдени специалисти, при това толкова по-добри, колкото можете да си позволите. Само така Вашата фирма или дейност ще се развива и разраства.

Не го ли правите, дебнат Ви много превратности на съдбата.

Същите правила важат, ако сте ”самонает”. У нас се е утвърдил терминът ”самоосигуряващ се”. До определено време бихте могли да се справяте самостоятелно с работата. Но от определен момент нататък това се превръща в спирачка за развитието Ви. Вие сте душата на Вашия бизнес и ако всеки ден не измисляте нещо ново и не го усъвършенствате, скоро ще усетите, че конкуренцията Ви изпреварва.

А как да се развивате, след като почти цялото Ви време е ангажирано с рутинни дейности - счетоводство, осигуровки, такси, изпълнение на стандартни поръчки, процедури и т.н. Постепенно се освободете от рутинната работа, като си наемете подходящи квалифицирани помощници. За начало ги наемайте на половин работен ден, а когато бизнеса Ви се разрастване, увеличете договора за осем часа. Само така ще си осигурите необходимото Ви време за управление и развитие на бизнеса, за следене на новостите и тенденциите.

Балансирано управление на сътрудниците.

Разбира се подходът Ви трябва да е балансиран по отношение наемането на специалисти - нито да избързвате, нито да закъснявате. Ако избързате и преждевременно наемете хора, няма да имате достатъчно средства да ги издържате. Ако закъснеете - продажбите ви ще започнат да спадат и пак ще сте в същата ситуация. Налага се да превъзмогнете егото си за да се движите напред. Обратното би означавало доста беди за дейността Ви. Затова доверете част от управлението (Management) на своята фирма на подходящи и подбрани специалисти.

----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Архив на блога

Последователи - Абонати: