При рекламата в интернет все по-често се използва вирусен маркетинг, което се прилага отскоро в интернет, но не и в в досегашния маркетинг на продукти офлайн. Произходът му не може да се търси във вирусологията - нито медицинската, нито компютърната. Той се развива на базата на отдавна известни маркетингови техники като личните препоръки,, изпрати на приятел, "от уста на уста", мрежов маркетинг, "вътрешната информация", разпространението на слухове и др. подобни.
Името му е взаимствано от начина, по който се разпространяват маркетинговите послания при неговото приложение, т.е. при експоненциално нарастване на броя на "осведомените". Всеки участник в този процес предава на много други, поради което не се налага използване на медийна комуникация.
Тънкостта е да се напипа пулса на аудиторията, да бъде тя спечелена за каузата, за да послужи като проводник на посланията на рекламодателя. А това става с предоставянето на определена добавена стойност за всеки участник във вирусния процес. Тази добавена стойност обикновено е забавление, развлечение, което ни подтиква да изпращаме и "заразяваме" своите познати.
Като цяло вирусният маркетинг представлява всяка стратегия, която насърчава хората да предават маркетинговите послания на другите, като по този начин създава възможност за експоненциално нарастване на скоростта и мащабите на разпространение и ефекта от него.
Буквално преведено, това понятие включва всеки маркетингов подход или стратегия, при които хората са насърчавани да си препредават едно маркетингово съобщение. В резултат на вирусна кампания се постига ефект на бързото разпространение, също като болестотворните вируси, само че на съобщение до хиляди или дори до милиони получатели.
Целта на една вирусна реклама е да вдигне шум и да разпространи “слух” за някой продукт, идея, услуга или марка, така че те да станат широко популярни. Когато се прилага ефективно, този метод коства много малко усилия от страна на инициатора, тъй като реално самите получатели на съобщението стават активните разпространители на “слуха”. Важно за ефективността на кампанията е получателите-разпространители да не могат да променят съобщението.
Съществуването и развитието на вирусните маркетинг и реклама се дължи на това, че хората са социално ориентирани, т.е. те са включени в различни обществени групи. Социолозите твърдят, че всеки човек си е създал обкръжение от поне 8 до 12 души, които са неговите приятели, семейство или колеги. По-широката мрежа от контакти може да се състои от стотици и хиляди души в зависимост от социалното положение на човека. Маркетолозите отдавна са осъзнали силата на тази социална обвързаност и затова идеята на вирусните маркетинг и реклама е да накарат хората да разменят и препращат интересно и забавно съдържание в своята мрежа от познати и приятели. Медията, чрез която се разпространява рекламното съобщение, трябва да е подходяща за неговото лесно препращане и копиране. Най-ефективно вирусният маркетинг работи в интернет заради възможността да се достигне голяма група хора по едно и също време, както и да се общува в реално време, да се обменя информация лесно и безплатно (или срещу минимални разходи). Използват се peer-to-peer програми (ICQ, Skype и други), тематични форуми и блогове, където съобщението се изпраща като линк към даден файл и е изключително удобен начин за достигането му до голям брой хора. В този случай е много важно файлът да съдържа интригуващ и забавен елемент. Най-често това е забавна игра или кратко филмче, които целят изграждане на марка или засилване познаваемостта на марка, като същевременно забавляват публиката и така гарантират силното разпространение на “вируса”.
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Бизнес пари от собствена фирма, чрез управление, планиране и производство на собствен продукт. Ефективни техники за маркетинг и реклама за увеличение на продажбите.
Translate
Самоучители↓
Справочници↓
Технологии↓
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:
-
Какво е бизнес кореспонденция и кои са основните й задачи? Какво е кореспонденция? Кореспонденция (от фр.: respondence; от лат.: corresp...
-
Структура на счетоводните сметки Счетоводни сметки Счетоводен баланс Съставянето на счетоводен баланс дава възможност ръководството на предп...
-
Същност на технологичните процеси в производството. Какво е технологичен процес? Технологичен процес е системата от взаимосвързани дейст...
-
Производствени процеси в предприятие Какво е производствен процес? Производственият процес е съвкупност от извършваните в предприятието дейс...
-
Амортизация и амортизационна политика на фирма Формули за амортизация Амортизационна норма АН = 100% : СИ АН -амортизационна но...
-
Какво е рентабилност и как се изчислява? Формула за рентабилност R = P / Ra Където: - R - е рентабилността - P - е печалбата - Ra - ...
-
Матрица "Продукти- пазари" на Игор Ансоф Какво е матрица на Ансоф? Матрицата на Ансоф (Product Matrix - матрицата пазар - продукт...
-
Същност и видове бизнес комуникации (Business Communications) Какво е комуникация? Понятието "комуникация" произхожда от лат. ...
-
Какво е пласмент, пласментна политика и пласментни стратегии? Какво е пласмент? Значение на понятието пласмент Пласмент има значението на ...
-
Продуктова статегия на фирма Какво е продуктова стратегия? За да се определи какви продукти, в какво количество да се произвеждат, какт...
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.