Translate

Опаковка

Опаковката е сред силните оръжия на маркетинга

Добре обмислената опаковка е сред най-силните “оръжия” на маркетинга, защото тя едновременно привлича вниманието на клиента и му служи като допълнително удобство, например, при пренасяне на по-голямо количество перилен препарат (3, 5 или 8 кг), се изработва специална пластмасова дръжка или се правят отвори за по-лесно захващане.

Опаковката е средство или комплекс от такива средства, които осигуряват защита на стоката и околната среда, намалявайки вероятността от повреждане и загуби, като в същото време се облекчава процеса на преместване и товарене. В по-широкия смисъл на понятието, се включва и тарата, която има като основна функция облекчаването на транспорта до търговския обект и съхраняването в складове.

Опаковка
Опаковка

Добре обмислената опаковка представлява цялостен коплекс от средства за подготовка на съответните стоки за преместване, съхранение и транспортиране, с цел те да бъдат своевременно доставени до своето предназначение в съответното количество, качество и комплектованост, като се избягват евентуалните загуби или поне се свеждат до минимум.

Повечето от потребяваните от нас храни се доставят в опакован вид - пакети с ориз, боб, леща, кутии с корнфлекс или мюсли, вакуумирани замразени продукти, кутии със сокове, пластмасови бутилки с кетчуп или бира, стъклен амбалаж да вино, торби за кучешки храни или кофички за сладолет - едва ли е възможно в днешно време да си представим покупката на всички тези неща в неопакован вид.

Без съмнение, опаковки се използват не само за храните, а и за всеки друг вид продукт, под една или друга форма, като така правят живота ни по-комфортен, даже без да го осъзнаваме. Защитни пенопласти и кашони за бяла и черна техника, така спорните найлонови торбички, всевъзможни кутии с естетическо предназначение и за удобно пренасяне, специални картонени конструкции за удобно пренасяне примерно на 6 бутилки бира и т.н.

Вероятно не сте се замисляли, че от производство на опаковките е създадена цяла опаковъчна индустрия със свои си предприятия, които включват цялостен цикъл от дизайнерските проекти и рекламните агенции по замисъла, през конструкторските бюра по оразмеряването и функционалната годност, през производството на суровините и крайните опаковъчни продукти от тях и всичко това по предварителна заявка на заинтерисованите производители или вносители наедро.

Опаковъчната промишленост е динамично развиващ се бизнес отрасъл, обединяващ в себе си редица високи технологии и нови разработки, като по този начин се създават нови работни места и работа за доста хора. А като цяло отрасъла служи като индикатор за икономическата активност на цялата икономика в страната, защото когато върви производството на опаковъчни продукти, значи и останалите индустрии са добре.

Освен функционалното предназначение, като средство или комплекс от мерки за обезпечаване защитата на продукцията от повреди и загуби, способстващи за рационалната организация на процесите на съхранение, транспортиране и реализация, опаковката има и друго, не по-малко важно предназначение, което е значително по-близо до клиентите и което се възприема като образ на търговската марка и реноме.

В тази връзка е напълно оправдано мнението на повечето специалисти в областта на маркетинга, че всяко опаковъчно средство е призвано да поддържа и укрепва пазарната позиция на съответната стокова марка. В това отношение, всичко има значение - форма, размери, цветови гами, шрифтове, конструкция, рационално складиране (едно в друго), оптималност търговските единици за продажба, тънкости и хитрости с намален грамаж, екологичност и опазване на околната среда.

Има всякакви покупки - обмислени или напълно спонтанни, ирационални, под влиянието на сиюминутни фактори, на принципа видях-харесах-купувам. И доста често, основен подбудителен мотив за придобиване на стоката (макар, че като си купуваме сладолед, едва ли го приемаме за “стока”) е добре обмислената, привлекателна, ярка и функционална опаковка. Затова тя днес е един доста надежден и доходен рекламоносител.

И може би това е единствената, при това подчертана рекалама, която не предизвиква раздразнение у потребителите, а по-скоро обратното - бива възприемана максимално лоялно. Образът създаден по този начин, се свързва непосредствено със съдържанието и удоволствието то неговата употреба. Така при позитивна реакция от първата покупка, потребителят вече целенасочено търси по рафтовете познатите форми и цветове, укрепвайки по този начин емоционалната си връзка с обекта на покупка, и на по-заден план - с производителя.

Затова никога не пренебрегвайте и не претупвайте избора на подходящо опаковъчно решение за своята продукция, защото това е едно от най-важните решения на производителите, особено на потребителски стоки. Как да се опакова продукта? Какви са сроковете на съхранение? Какъв материал да се използва? Какъв вид? Каква форма? Какъв цвят? Без професионална помощ, едва ли може да се даде правилен отговор на тези многобройни въпроси.
-------------------------------------------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Последователи - Абонати: