Терминът продуктова линия се обозначава с група продукти, които са взаимно обвързани:
- задоволяват определена група потребност
- употребяват се заедно
- купуват се от една и съща група клиенти
- покриват потребностите
- разпределят се за едни и същи ссегменти на потребителския пазар
Всяка продуктова линия има своя специфика и се нуждае от особена маркетинговастратегия в силно сегментирания като правило пазар и условията на съвременното масово производство и силна конкуренция.В дадена продуктова линия неизбежно съществуват номенклатурни единици със собствена марка, размер и цена.
И от самосебе си се разбира, че отчитането на тази диференциация би следвало да се отчита и в тактическите, и в стратегическите замисли на фирмата. Защото всеки продукт има свое място на пазара.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.