Как да разработим рекламно послание?
Етапи при разработване на рекламно послание
Разработването на рекламно послание е творческа дейност, която минава през редица етапи: на Знаете ли кои са основните етапи на генериране, оценка и избор на рекламно послание като “изключително предложение на продажбите”?
Генериране на послание.
Посланието на един продукт трябва да бъде решено като част на разработването на концепцията на продукта.То трябва да изразява основната полза , която марката предлага .
Оценка и избор на посланието.
Необходимо е да се оценят алтернативните послания и сред тях да се избере едно, като добрата реклама трябва да бъде фокусирана върху едно продажбено предложение.
Съществува термина “изключително предложение на продажбите” – това понятие трябва да се разглежда като единство от три условия, за да има ефект от рекламното послание:
- всяка реклама трябва да предлага на потребителите единствен по реда си мотив;
- този мотив трябва да е неповторим;
- мотивът трябва да подбужда към голям брой потребители.
Преди разпространение на рекламното послание, то трябва предварително да се тества, за да се определи кой вариант е най- въздействащ .
Рекламно послание |
|
Изпълнение на посланието
Изпълнението на посланието зависи не само от това какво се казва, но и от това как се казва, като някои реклами целят рационално а други емоционално позициониране.
Този етап е свързан с избор на рекламно заглавия и рекламен текст като за целта е необходимо да се намерят подходящите
- стил,
- тон,
- думи и
- форма.
Рекламното послание може да бъде представено в различни стилове на изпълнение:
- миг от живота,
- начин на живот,
- фантазия,
- настроение,
- музика,
- персонизиращ символ,
- техническа компетентност,
- научно доказателство,
- свидетелски показания.
Изпълнението на рекламното послание е свързано с разработването на рекламни константи:
- търговска марка и име на продукта,
- определен асортимент от стокови позиции,
- фирмени цветове,
- фирмен стил,
- рекламен лозунг,
- рекламни заглавия,
- наименования за произход и др.
Избор на рекламни канали, средства и носители.
Рекламните канали се класифицират като:
- - печатни средства за разпространение;
- - електронно разпръсквателни средства;
- - външна и транспортна реклама;
- - рекламни средства за изложбени прояви;
- - рекламни средства на мястото на продажбите;
- - рекламни филми, кино реклама;
- - справочни рекламни средства.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.