Translate

Съставяне на план за реклама | dLambow


Как се разработва план за реклама?

План е необходимото условие за успешност на всяка една бизнес дейност, в т.ч. и за реклама. А когато се разработва план за Вашата реклама, добре е той да включва няколко задължителни етапа.
.
Съставяне на план за реклама
Съставяне на план за реклама

Етапи при подготовка на план за реклама


- Поствяне на цели в рекламата

Възможни са различни цели за Вашата рекламна кампания. Каквито и да се те, Вие трябва да сте съвсем наясно с тях. Едни може да са фокусирани върху разширяване на търсенето на Вашия продукт, други могат да работят за Вашия пазарен имидж, но по правило, те обикновено са комбинирани.

Например, една фирма може чрез рекламата да информира своите потенциални клиенти за новите си продукти, а в същото време да им напомни за вече съществуващите и в същото време да изгражда имидж, да информира за своята философия.



- Установяване на отговорностите

След като имате вече поставени цели, необходимо е да се изясни отговорността. Кой конкретно ще се занимава с кампанията - отдел във фирмата или рекламна агенция.

- Определяне на рекламен бюджет

Рекламният бюджет е доста подценяван момент, особено в планово отношение. Парите за реклама трябва да са постоянна величина, като процент от приходите.



- Разработване на рекламните теми

Които трябва изцяло да се съгласуват и съобразяват с целите на кампанията;

- Избора на средствата за реклама

Средствата за реклама са свързани с каналите, по които ще протичат съобщенията, което пък е свързано с целевата група на клиентите - вестници, списания, интернет, билбордове, раздаване на листовки наръка, или пряка пощенска разгласа.

- Създаване на рекламните съобщения

Съставителят на рекламни съобщения е специфична и важна професия и някои от тях заработват добри възнаграждения за таланта си.

- Избор на времето за реклама

До такива подробности като какво ще бъде времето, ще има ли спортни събития или празници и как всички тези и много други събития или обстоятелства ще се отразяват на кампанията в положителен и в отрицателен смисъл.

- Анализ на осъществените дейности

Анализът е абсолютно наложителен етап, който често се подценява и ни лишава от изводите от всяка рекламна кампания.

- Оценка на получения резултат

Успех или провал. Корекции в плана за реклама.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Последователи - Абонати: