SWOT анализ е термин от маркетинга, който се използва при стратегическото планиране, като същността му е в разделянето на маркетинговите фактори и явления на четири категории:
- Strengths — силни страни,
- Weaknesses — слаби страни,
- Opportunities — възможности и
- Threats — заплахи).
Като термина SWOT се образува от първите букви на четирите понятия на английски език. Четирима професори от Харвард - Guth, Leraned, Andrews, Christensen, още през 1965 година предложили технология на използване на SWOT моделите при разработване на стратегиите за поведение на фирмите.
|
SWOT анализ |
Тази схема за анализ е наречена LCAG, по началните букви от фамилиите на авторите, която се основава на последователност от стъпки, водещи до избор на стратегия. SWOT анализа е необходим елемент на обследване, задължително на началния етап от съставянето на всяко ниво на стратегически и маркетингови планове.
Данните получени в резултат на ситуационния анализ, служат като базисни елементи при понататъшното разработване на стратегическите цели и задачи на бизнеса, което е следващата стъпка в маркетинговото планиране.
-------------------------------------------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.