В практиката пазарната ориентация на фирмата обикновено се свързва с използването с няколко взаимосвързани
концепции. Всяка от тези
концепции поставя акцента върху точно определена страна от дейността на фирмата, която счита за определяща за нейния успех. Тези концепции са:
- Производствено ориентираната концепция;
- Продуктово ориентираната концепция;
- Търговска концепция;
- Концепция за социално-отговорния маркетинг.
При
производствено ориентираната концепция главната задача на
мениджъра на производството е да осигори високо качество на продукцията и нейното оптимално разпределение. Потребителят се интересува най- вече от ниската цена при средно качество и достъпността на стоката.
В сложния комплекс от равнището на цената, качеството на продукта и достъпността, всичко е относително и динамично. Задачата на мениджъра е да поддържа най- изгодната комбинация по оптималния начин. Тази най- стара управленска концепция продължава да заема важно място и в модерния
маркетинг.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.