(Production Program)
Производствена програма като фактор, определящ размера на продажбите
Какво е производствената програма?
Производствена програма е всяка програма, базирана на Доклад за осъществимост, предвиждаща постигането на търговско производство. Производствена програма е необходима за успешното развитие на всяка фирма и реализацията на нейната мисия в пазарни условия.
Тя е основен финансов и търговски документ, който се изисква при кандидатстване за кредит. Чрез производствената програма се доказва ефективността и полезността на съществуващата фирма или на новата идея, предложена за финансиране.
Производствена програма (Production Program) |
Кога се съставя производствена програма?
Производствена програма се съставя, когато се прави:
- - разширение,
- - модернизация на съществуващия бизнес,
- - при създаване на нова технология,
- - при пускане на нов продукт.
В тези случаи производствената програма обосновава целесъобразността на инвестициите и доказва, че проектът е обезпечен във всичките му аспекти:
- – пазарно,
- – суровинно и
- – технологично.
Пред кого се представя производствената програма?
Производствената програма се представя на банките или другите финансови институции, на акционерите и управителните съвети при вземане на решение за финансиране на нов проект. В нея се посочват финансовите източници, реда на постъпване на финансите и техния обем, начините за тяхното използване и сроковете за връщането им. Програмата е кратка и подробна характеристика на идеята, която ще се реализира. Иска се отговор дали тази идея е печеливша.
Програмата се съставя от различни специалисти с висока квалификация:
- – финансисти,
- – юристи,
- – специалисти по маркетинг и други,
които се ръководят от мениджъра на фирмата. Повечето инвеститори са специалисти в областта на финансите. Затова много важно е финансовите очаквания от бизнес идеята, изложена в производствената програма да не се различават съществено спрямо средните величини на отрасъла.
|
Ключови фактори за успеха
От съществено значение е описанието на ключовите фактори определящи успеха, на новия продукт или услуга. Например това са ценовата конкурентноспособност, качеството, маркетинговите преимущества и други. Изгодата за потребителя е един от основните фактори, от който се интересуват инвеститорите.
Пазарно проучване в производствената програма
Пазарното проучване е друг съществен детайл на производствената програма на фирмата. То включва настоящия и бъдещия пазар. Необходимо е описание на цялостния пазар:
- – местоположение,
- – водещи фирми в отрасъла,
- – настоящи и прогнозни продажби,
- – печалби /настоящи и бъдещи/,
- – темп на растеж,
- – тенденции,
- – конкуренти,
- – купувачи,
- – доставчици,
- – заместители на продукта и др.
За инвеститорите са много по-важни пазарните възможности и потенциала за продажби, от колкото техническите фактори. Всички останали раздели на програмата се базират на оценките за продажби, защото първоначално се представя търсенето на продукта или услугата и след това се определя размера на необходимите за бизнеса пари.
Инвеститорите предпочитат да финансират фирми, навлизащи в развиващи се пазари, в които още не са навлезли установени лидери.
----------------
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.