Translate

Производствена програма | dLambow

(Production Program)

Производствена програма като фактор, определящ размера на продажбите

 

Какво е производствената програма?

Производствена програма е всяка програма, базирана на Доклад за осъществимост, предвиждаща постигането на търговско производство. Производствена програма е необходима за успешното развитие на всяка фирма и реализацията на нейната мисия в пазарни условия. 

Тя е основен финансов и търговски документ, който се изисква при кандидатстване за кредит. Чрез производствената програма се доказва ефективността и полезността на съществуващата фирма или на новата идея, предложена за финансиране. 

Производствена програма
Производствена програма (Production Program)

Кога се съставя производствена програма?

Производствена програма се съставя, когато се прави:

  • - разширение,
  • - модернизация на съществуващия бизнес,
  • - при създаване на нова технология,
  • - при пускане на нов продукт. 

В тези случаи производствената програма обосновава целесъобразността на инвестициите и доказва, че проектът е обезпечен във всичките му аспекти:

  • – пазарно, 
  • – суровинно и
  • – технологично. 

 

Пред кого се представя производствената програма?

Производствената програма се представя на банките или другите финансови институции, на акционерите и управителните съвети при вземане на решение за финансиране на нов проект. В нея се посочват финансовите източници, реда на постъпване на финансите и техния обем, начините за тяхното използване и сроковете за връщането им. Програмата е кратка и подробна характеристика на идеята, която ще се реализира. Иска се отговор дали тази идея е печеливша. 

 

Програмата се съставя от различни специалисти с висока квалификация:

  • – финансисти,
  • – юристи, 
  • – специалисти по маркетинг и други, 

които се ръководят от мениджъра на фирмата. Повечето инвеститори са специалисти в областта на финансите. Затова много важно е финансовите очаквания от бизнес идеята, изложена в производствената програма да не се различават съществено спрямо средните величини на отрасъла. 




Ключови фактори за успеха

От съществено значение е описанието на ключовите фактори определящи успеха, на новия продукт или услуга. Например това са ценовата конкурентноспособност, качеството, маркетинговите преимущества и други. Изгодата за потребителя е един от основните фактори, от който се интересуват инвеститорите. 

 

Пазарно проучване в производствената програма

Пазарното проучване е друг съществен детайл на производствената програма на фирмата. То включва настоящия и бъдещия пазар. Необходимо е описание на цялостния пазар:

  • – местоположение, 
  • – водещи фирми в отрасъла, 
  • – настоящи и прогнозни продажби, 
  • – печалби /настоящи и бъдещи/, 
  • – темп на растеж, 
  • – тенденции, 
  • – конкуренти, 
  • – купувачи, 
  • – доставчици, 
  • – заместители на продукта и др. 

За инвеститорите са много по-важни пазарните възможности и потенциала за продажби, от колкото техническите фактори. Всички останали раздели на програмата се базират на оценките за продажби, защото първоначално се представя търсенето на продукта или услугата и след това се определя размера на необходимите за бизнеса пари. 

Инвеститорите предпочитат да финансират фирми, навлизащи в развиващи се пазари, в които още не са навлезли установени лидери.

----------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Последователи - Абонати: