Мрежов маркетинг в бизнеса.

Как да създадем собствена печаливша мрежова маркетингова структура?

В наши дни съществуват много привлекателни програми за дистрибуция на различни продукти. Повечето от тях могат да носят доходи за участниците си, стига да се знаят тайните за успеха на професионалистите в мрежовия маркетинг (ММ). Ето това е съдържанието на тази разработка. Да ви научи как да се доберете до пътя на успеха и да се задържите там за дьлго.

Първа стъпка: избирате подходяща програма за мрежов маркетинг.

Преди да се подпишете като сътрудник на която и да е дистрибуторска програма, направете малко проучване за реалния потенциал на програмата. Например, ако можете да продавате на нов, развиващ се и растящ пазар за съответното изделие или продукт, вие ще спечелите много. С други думи основния продукт или продукти по програмата трябва да имат масово потребление.

Но ако смятате, че продажбите на дребно няма да привличат голям брой хора, тогава програмата е обречена на провал. Ако хората, които се опитвате да привлечете като сътрудници, почувстват, че ще им е трудно да продават продукта на друг, в такъв случай нямате голям шанс да спечелите с която и да е дистрибуторска програма. Това се отнася особено силно за  програмата, която предлага продукти с “ограничено търсене”, като:
  • - кулинарни рецепти, 
  • - здравословни храни, 
  • - витамини, 
  • - домашни хитрини, 
  • - книги за ръкоделие и 
  • - други специализирани продукти.
Бъдете нащрек и за сделки, които изискват от вас да купувате инвентар или да поддържате  определено ниво от стоки на дребно в свой склад. Истинската сила на мрежовия маркетинг е в построяването на структурата и масовата търговия на дребно с внимателно подбраните стоки. Разбира се, че можете да спечелите и с продаването на други по-специфични продукти, но за сметка на това никога няма да станете богати.

Вие трябва да използвате силата на мултиплицирането. Доброто тьрсене на продукта има значение и при привличането в структурата  на перспективни нови членове. Ако ги убедите, че те лесно ще  продават съответния продукт, тогава и на вас ще ви бъде лесно  да наберете нови членове в структурата си. Това ще бъде началото на вашата маркетингова програма за стремително забогатяване.

Най-добрата програма за мрежов маркетинг е тази, която

  • - няма изисквания за минимална покупка на продукти на дребно;
  • - предлага продукти за масово потребление, с добри параметри за печалба;
  • - има ниска членска такса (и плаща бонус върху тази такса за привличането на нови сьтрудници от Вас);
  • - не позволява “отделяне” на членове от Вашата структура за да си сформират собствена група);
  • - има надомна програма за изграждане на собствена структура.
Но внимание! Ако вашата мрежова програма ви предлага начин за изграждане на собствена структура, никога не се заблуждавайте, че някой друг ще ви я изгради за една нощ.  За да бъдете силно успяващ, имате нужда от сериозна работа по изграждане на собствената си дистрибуторска структура. Гледайте на програмата за изграждането й като на допълнителни премии, а не само като на източник на нови членове. Успешната програма за мрежов маркетинг ще изисква от вас да направите известна инвестиция от:
  • - пари;
  • - време
  • - себеотдаване;
  • - работа.
Старата поговорка, “каквото посееш такова ще пожънеш” важи с пълна сила за ММ.
Повечето хора се мотаят насам натам, губят време, харчат много пари за какво ли не  и никога не успяват истински да спечелят. Причината за това, е че не знаят как  да представят офертите си пред хората, без да им взимат мило и драго за това. Тази разработка ще ви научи как да продавате продукта и как да предлагате  офертата си на перспективни членове от Вашата структура и как да ги записвате кьм себе си.

Стъпка две: Пътят към успеха в мрежовия маркетинг.

Ако има една, трябва да има и сто различни теории за начините  да се изгражда  успешна структура в ММ. Ако трябва да се каже истината обаче, има само един единствен  начин  да се изгради тя и то бързо. Това е да представите програмата си  на възможно най-големия брой хора за вьзможно най-краткото време. Има само два пътя да се направи това:
  • -) единият е да се използват маркетинговите методи за поръчки по пощата;
  • -) другият е като се използват ръчно разпространявани листовки (циркуляри от една страница).
Можете да си говорите с колкото си искате хора персонално за програмата си, но ако използвате маркетинговите методи за поръчка по пощата и ръчното разпространение на листовки, броят на хората, които са видели програмата ви ще се ограничава единствено от броя на съответните съобщения, изпратени от вас. Така фактора време няма да Ви ограничава, а ефекта от мащаба ще работи "ЗА" Вашата маркетингова програма.


Стъпка 3: Циркуляр от една страница.за представяне на Вашата програма за мрежов маркетинг.

Ето как се прави той. Без оглед на това, което предлагате отвътре, съберете най-динамичната и атрактивната за масовата публика “едностраничен” рекламен циркуляр, който можете да съставите.Най-добре продаващият се и най-продуктивен циркуляр, е този, който грабва по някакьв специфичен начин вниманието и “казва на читателя, че именно вие имате  решението на неговите финансови проблеми”. С този циркуляр му кажете, че именно вие сега, в момента,  разполагате с решение за неговите финансови проблеми. Той не само, че ще се заинтригува, той просто ще се хвърли върху вашата програма.

Следващият ход е да улесните максимално хората видели вашата оферта в отговора им. В допълнение към талона за поръчка в дъното  на рекламния циркуляр описващ вашата оферта, дайте възможност за отговор или разговор и по телефона. Можете за използвате звуков запис или прост телефонен секретар да записва запитванията към вас. Просто помолете запитващите  да си оставят името и адреса за да получат подробностите по пощата. 

В обобщение, вие наистина трябва да разполагате с еднистраничен рекламен циркулар, който наистина привлича повечето хора, например като “ВАШИЯТ ШАНС ДА РЕШИТЕ ВСИЧКИТЕ СИ ФИНАНСОВИ ТРУДНОСТИ”. Той  трябва да включва талон, който читателят отделя и ви изпраща за повече информация. Трябва да включва и телефонен номер, така че читателят да се обади за да остави  името и адреса си за получаване на повече информация.

И той трябва да е завършен върху една страница, така че, да задържи вниманието на читателя и да спестява разходите Ви за печат. Като приемем, че вече сте в час, и сте се организирали достатъчно добре,  вземете готовия маркетингов циркулар и го разпечатайте в най-близката печатница в тираж, да речем, 5 000 броя. Това ще ви струва приблизително 30 - 60 лв.

Стъпка 4: Разпространение на циркулярите за Вашата програма за мрежов маркетинг. 

Вариант 1: 

Докато се печатат циркулярите (съгласно предишния постинг), подгответе се по въпроса с дистрибуцията на листовките.

Вариант 1: 

Влезте в контакт с местна масова младежка организация.  Направете договорка с нея примерно за цената от 15 лв. да разнесат или раздадат 1000 броя маркетингови листовки. Това може да стане по различни начини, като например да поставят техни хора на изходите на търговските центрове, на битака или пазара, край локалните сборни места, та дори и край гаражните разпродажби. Просто им кажете, че имате 5 000 от тези циркуляри за ръчно разпространение, и че ще им дадете 75 лв. за разпространението им до определена от Вас дата. По този начин Вашия маркетинг придобива практически измерения, което е и условието да Ви носи полза.

Стъпка 4: Разпространение на циркулярите по Вашата програма за мрежов маркетинг.

Докато помощниците Ви разпространяват маркетинговите циркуляри на стратегически места в района, добре би било да позвъните по телефона на всяка дребна обява, която можете да откриете в местните вестници. Потърсете контакт с отговорното лице за съответния обект. Това е много важно, за да не получите серия от неопределени отговори като "незнам", "не ме интересува", " не вземам аз решенията".

Щом влезете в подходящ контакт, предложете на собственика екземпляр от вашата програма за мрежов маркетинг. Обяснете му същността на дейността, и предложете да му платите ако Ви съдействува в разпространението на Вашите рекламни листовки. Неговата задача е да предоставя безплатно на своите клиенти екземпляри от Вашия готов маркетингов формуляр, докато те в това време осъществяват при него своите покупки.

Стъпка 4: Разпространение на циркулярите за Вашата програма за мрежов маркетинг. 

Оформете един екземпляр от Вашия маркетингов циркуляр като обява или мальк афиш. За разлика от другите варианти, този път в долния край на циркуляра, вертикално, изпишете телефона си 10-15 пъти и нарежете тази част на ресни. В този случай, като разлепите обявите на различни обществени места, заинтерисованите читатели ще могат лесно да откъснат листче с телефона Ви за да Ви потърсят по-късно за подробности.

В този случай е необходимо да си подготвите добре обмислено и смислено телефонно представяне за Вшия мрежов маркетинг, като наблегнете основно на потенциалните ползи за кандидата. Разбира се, разговора може да бъде последван и от лична среща за още по-детайлно запознаване и за евентуално оформяне заявката на новия кандидат.

Стъпка 4: Разпространение на циркулярите за Вашата програма за мрежов маркетинг. 

 В допълнение на първия вариант или ако искате да си спестите парите за разпространителите, а от друга страна Ви е неудобно лично да раздавате листовки на хората по улиците, то тогава просто се разходете из града и напускайте листовките в пощенските кутии по пътя си. Това е друга форма на директен маркетинг, която ще разгледаме в по-големи подробности по-късно.
Използвайте тези четири прости начина  за да представите бързо вашата програма мрежов маркетинг  в района си. Ще  се изненадате колко бързо ще нарастне структурата Ви от нови участници. А след това можете да помислите как да я представите и в други райони на страната. Най-подходящ в този случай е гениалния метод на телефонния маркетинг.


Стъпка 5: Изпращане на пощенска картичка за Вашия мрежов маркетинг.
Вторият начин да се представи програмата ви  на голям брой хора е този с използването на маркетинга чрез пощенските поръчки. Това е сравнително нескъп и ефективен начин да го направите посредством изпращането примерно на пощенски картички или рекламни брошури. И на тази идеята за изграждане на структурата Ви от сьтрудници трябва да се посвети малко предварителна работа.

Този път обаче трябва да ограничите  проекта си до мащабите на пощенска картичка или да превьрнете рекламния си циркуляр в брошура, сгьната по подходящ начин за пренасяне чрез поща. Нормалната post card е около 10 на 13 см, така че пространството ви в този случай е много ограничено, но затова пьк марките за картички са по евтини от тези за обикновените писма. Същото се отнася и за рекламните брошури, но понеже пощенските такси се менят често, добре е предварително да сьгласувате този вьпрос с отговорния по този вьпрос пощенски служител или началник.

Всъщност, най-добрите проекти на рекламни картички или брошури казват необходимото на читателя в няколко реда. Например, че ако те поискат информация по вашата програма, можете да им покажете начинът  да станат богати или да разрешат сложните си финансови проблеми. Уверете се, че е включен обратния Ви адрес и то от същата страна, върху която е съобщението.

Ако желаете, може да помолите отговорилите да ви изпратят и самоадресиран пощенски плик за да ги обслужите по-лесно. В този случай, разбира се, броя на отговорилите няма да е толкова голям. Но пък някои експерти по маркетинг твърдят, че човек който се е захванал да ви отговаря със самоадресиран  плик с марки е по-важен и мотивиран за вашата програма. Изборът е ваш. Можете да опитате всеки подход и да установите този, който работи във Вашия случай.

Ето как се използва метода с пощенските картички (брошури) за Вашия мрежов маркетинг:

Снабдете се със списък (адресник) на потенциални привържениците на ММ или на хора, тьрсещи нови възможности за реализация. Тези списъци могат да бъдат съставени или намерени от вестници, указатели, справочници и по много други начини, ако си разчовьркате мозька. Всъщност, това си е цял самостоятелен бизнес с адресници (списъци), като детайлна консултантска инструкция по него, на достъпна цена може да намерите в мрежата.

Важното е маркетинговия списък да е възможно най-актуален, за да не Ви връщат после картичките от пощата с отметка "Лицето непознато на този адрес.". Не се хвърляйте изведнъж на големи списъци. Първо проверете източниците си с по-малък брой имена (случайна извадка). Ако адресите се окажат актуални и отзивът от тях е добър, тогава наблегнете по-силно в това направление. Сега, след като сте проектирали Вашата маркетингова картичка си и сте подготвили пощенският списък, останалите операции са лесни.

Просто разпратете пощенските картички. Не изпращайте повече от 500 картички на седмица. Причината за това е, че можете да се окажете наводнени от множество едновременни запитвания, които не сте в сьстояние да обработите на време. Ако разпрострете  изпращането по пощата за период от няколко седмици, отговорите ви също ще бъдат разпростряни. Това ще ви улесни при изпращането на обратната поща. Каквото и да правите, направете така, че да отговаряте на запитванията много бързо. Ако е възможно на самия ден.

Стъпка 6: Подготовка на пълен пакет за мрежов маркетинг.

Необходимо е своевременно да си подготвите пълен информационен пакет за програмата, така че да го изпращате на хората, които отговорят на вашия рекламен циркуляр със запитвания за повече подробности. Този пакет трябва да съдържа:
  • - подробна информация за продукта, който предлагате,
  • - примери за възможните доходи при продажбата му,
  • - премиите за привличането на нови участници, както и
  • - пълно описание на действието на програмата Ви.
Пълния пакет се изпраща на интересуващите се с придружително писмо от вас, което включва и заявката за записване. Ако използвате методите, очертани в тази разработка, вие със сигурност ще излезите на пътя  към създаването на собствена печаливша маркетингова структура. Просто запомнете, че основните Ви усилия следва да са насочени към:
  • 1) откриването на възможно най-масово продаван продукт;
  • 2) записването на възможно най-голям брой нови участници.
И това е начина Вашия мрежов маркетинг да се надява на светло бъдеще.

Показвайте смело програмата си за мрежов маркетинг и ако я харесат, записвайте кандидатите веднага. 

Ако ли не, забравете за песимистите, и продължете със следващата перспектива. Не губете времето си като се опитвате да продавате идеята си на неподходящи (опак) хора. С това можете да изгубите записването на други трима подходящи члена. Запомнете, че успеха в този бизнес се постига с разрастването на тьрговската Ви структура. Знам, че някои "експерти", в чиито глави се върти  старото съобщение “продуктът е най-важният елемент при продажбата” и "добрия продукт сам се продава" ще се намръщят.

Не забравяйте обаче кой ви дава това съобщение - “производителя на продукта”. Разбира се, че продукта е важно нещо, но само до степента, до която той прави програмата Ви интересна и мотивираща за потенциалните нови участници в нея. Светьт е пълен с прекрасни продукти, за които никой не е разбрал и които са се провалили с гръм и тряськ поради тази причина - липсата на подходящ маркетинг.

Една част от доходите в мрежовия маркетинг идват от организационните премии за привличане на нови сьтрудници, а останалата част идва от продажби на дребно на избрания от Вас продукт. Но нека да повторим още веднъж основното: можеш да си изкарваш хляба от продажба на  продукти на дребно. Но, големите пари идват от мултипликацията и от разрастването на структурата Ви. Колкото повече хора се записват във Вашата маркетинг програма и работят за Вас, толкова по-големи продажби ще реализирате.

Стъпка 7: Накрая помислете за своя програма за мрежов маркетинг.

След като сте набрали достатъчно опит в работата в мрежовия маркетинг с чужди дистрибуторски програми, идва ред да помислите и за своя собствена такава програма. Запознайте се внимателно с тази вълнуваща и вечна възможност за допълнителни доходи, залагаща основно и на добрия практически маркетинг (без философии и професорщини). Късмет и дано бизнес структура за мрежов маркетинг да е широка и дълбока, а продажбите - огромни!!
----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Налични издания по английски език - за българи: