Translate

Съществуват три специални трика в бизнеса.

Трикове за малка частна фирма.

В бизнеса има някои трикове, с които може да накарате малката си фирма, когато се налага, да изглежда като голяма и стабилна фирма. Преди всичко трябва да изясним, че да имате „дребен бизнес“ не означава да нямате никакъв бизнес, а тепърва да имате намерение нещо да започвате. Едно е да имате някакви (мъгляви) намерения, друго е да имате вече реален, функциониращ дребен бизнес, чрез който осигурявате на пазара определен продукт или услуга, при много добро качество и на конкурентна цена.

Мащаб на дейността Ви.

И разбира се, при това положение, разчитате на сравнително добри и постоянни приходи и печалба. В този случай, обикновено, проблем представлява мащаба на Вашата дейност. Вие продавате на поредица от дребни клиенти, но липсата на мащаб и популярност в дейността Ви не Ви позволяват да получите доверието на по-крупни поръчители, а оттам и по-добра  рентабилност в работата Ви. Просто крупните клиенти не Ви се доверяват, подхождат към Вас с предубеждение, пренебрегват офертите Ви, колкото и привлекателни да ги правите.

Специфични  бизнес стратегии.

Това има определена икономическа логика, доколкото всеки бизнес разчита на определена сигурност в доставките си и в този смисъл търси надеждни, утвърдени партньори. В този смисъл съществуват някои специфични стратегии. Прилагайки ги, те ще Ви позволят да изглеждате (независимо колко дребен е бизнеса Ви) като по-голяма, по-утвърдена на пазара фирма. Действително съществуват някои трикове, с които може да накарате малката си фирма, когато се налага, да изглежда като голяма и стабилна фирма.

Метод А: Бизнес лустрото.

Някои му казват „албинист“ - лъскав външен вид. Обърнете основно внимание на челната страна на Вашата фасада - на офиса, на магазина, на производствения цех. Придайте й специфичен и лъскав дизайн. Потрудете се над входната част. Окачете солидна, вдъхваща доверие табела. Това ще привлича повече клиенти и ще ги прави по-спокайни и уверени в подхода им към Вас. Но Вие не спирайте до тук. Изгответе си лъскави
  • - брошури,  
  • - проспекти,  
  • - визитни картички,
  • - фирмени бланки,  
  • - пликове за писма
  • - сувенири за подаръци.
Обърнете внимание на външния си вид, придайте си по бизнес вид - обличайте се в консервативни костюми, ползвайте вратовръзки. Излишно е да продължавам с вида на
  • - часовника,  
  • - очилата,  
  • - куфарчето ...
Всичко това ще създадете впечатлението, че Вие сте на чело на една голяма и успешна организация, с която си заслужава да се работи. Същият ефект ще има и един професионално изработен web-site в Интернет. Но тук помнете, че е по-добре да нямате никакъв сайт, отколкото да имате какъв да е сайт. Затова използвам думата „професионално“. Макар, че на практика това може и нищо да не Ви струва, но това е тема за друга публикация.

Метод Б: Бизнес препоръките.

Купете си компютри от IBM, принтер от Хюлет Пакард, копирна машина от Канон и впишете в представителните си материали, че Ваши доставчици са такива големи, известни и утвърдени компании като IBM, Хюлет Пакард и Канон. Изгответе (макар и на загуба) визитки на
  • - местния кмет
  • - на общинските съветници,  
  • - на шефа на ДЗИ  
  • - на служителите на ДСК ...
и пишете, че Ваши клиенти са Общината, ДСК, ДЗИ, Енергото и т.н.

В същия дух, осъществете контакти с местната преса (вестници, радиа, телевизии ...). И впишете, че работите с най-големите медии... Създавайте новини, съобщавайте куриози, предизвиквайте събития... Бъдете във фокуса на събитията и пишете, че сте участвали в тях. Всичко това ще Ви създава добър имидж, а Вие ще може да кажете, че местната преса непрекъснато пише за Вас.

Метод В: Осигурете предния си фронт на бизнеса си.

Наемете най-добрата секретарка, която можете да си позволите. Добрата секретарка ще Ви издигне до небесата, а лошата ще Ви изравни със земята (имахме една такава „секретарка“, наета от Бюрото по труда, по програма за „борба“ с безработицата, която си позволяваше понякога даже да ... псува клиентите ни...). В дребния бизнес често се наблюдават роднински назначения. Чинка Ви може да е прекрасна жена, но това да не й попречи (неумишлено) да Ви злепостави пред перспективен клиент, поради липса на опит или призвание.

На Вас Ви трябва ерудирана секретарка, с опит в контактите с шефове на големи фирми. Така ще разчитате, че тя няма да Ви провали при появата на голям клиент и той няма да получи серия от хънкания и мънкания или неопределени отговори. Едно е да му каже, че в момента сте у чинка си, понеже е изгорял бушона й, а съвсем друго е клиента да бъде уведомен, че в момента сте на много важно заседание, но веднага щом се освободите ще го потърсите лично за да се уточните.

Същият ефект ще се получи ако клиенти Ви идват на посещение на място, за да получат оферта или мостра от продукцията Ви, но вместо да попаднат при Вас или поне при добре обучен офис мениджър, те налитат на няколко разпасани общи работници или (пази боже) на зло куче. Поставете се в този случай на мястото на регионалния шеф на голяма търговска верига, който идва по поръчение на големия бос, на място да проучи производството Ви и дали сте в състояние да осигурите ритмични доставки освен за националните, евентуално и за задграничните филиали на веригата...

Дано не сте от хората, които са скръстили ръце и постоянно повтарят, че в България няма работа. Само от тази наша разработка може да си създадете перспектива, работа и ангажименти за месеци и година напред. А ако се запознаете и с други наши програми, ще придобиете още по-реална представа къде сте в момента и колко много работа има още да извършите, за да си присвоите статута на стабилен и преуспяващ бизнес.

----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Архив на блога

Последователи - Абонати: