Превръщане на загубата в печалба.
Как загубата в бизнеса би могла да се превърне в печалба, а печалбата Ви да се редуцира в загуба, ако не внимавате? Как да управлявате тези най-важни тенденции? Разбира се, всеки един бизнес може да бъде изведен на печалба. Но от какво зависи това? Да вземем за пример производството на безалкохолно питие. По света определено има производители на сладки шербети, които печелят много от това.Печалбата зависи от управляващите.
Има и такива, които печелят умерено, а понякога са и на загуба. От трета страна, намират се и такива, които фалират. Следователно от кого зависи печалбата? От продукта, който се произвежда? Или от мениджърите (собствениците), които управляват производството. Не буди никакво съмнение, че печалбата се заработва не от продукта, машините, заводите, а от хората, които ги управляват.Пример с производството на чехли.
Да допуснем сега, че Вие сте производители на чехли. За 1 чифт чехли са Ви необходими материали за скрояване и ушиване общо за 1 лев. Заплатата Ви за 1 месец заедно с осигуровките е 200 лв. и 100 лв. имате разходи за наем, ток, телефон.Вариант 1:
За месеца произвеждате и продавате 1 чифт чехли за 10 лв.В този случай разходите Ви са 200 + 100 + 1 = 301 лв., а приходите - 10 лв.
Следователно, при такъв бизнес, Вие сте на загуба 301 - 10 = 291 лв.
Вариант 2:
За месеца произвеждате и продавате 100 чифта чехли за 8 лв.В този случай имате разходи за 200 + 100 + 100 = 400 лв., а приходи - за 100 х 8 = 800 лв.
Следователно печалбата Ви е 800 - 400 = 400 лв.
Вариант 3:
За месеца работите на 3 смени и реализирате 300 чифта на цена 5 лв.В този случай имате разходи 200 + 100 + 300 = 600 лв., а приходите Ви са 300 х 5 = 1500 лв.
Следователно печалбата Ви е 1500 - 600 = 900 лв.
Вариант 4:
За месеца работите на 3 смени и произвеждате 300 чифта, но не продавате нищо.В този случай имате разходи 200 + 100 + 300 = 600 лв., 0 лв. приходи и освен това се появяват още едни разходи, свързани с нереализираната продукция - за съхранение и рискове от похабяване.
Освен производство са нужни и продажби.
Следователно само производството не е достатъчно, за да Ви излезе сметката. Освен него трябва да имате и продажби. Ако нямате продажби, а сте произвели, така се натоварвате и с допълнителни разходи, т.е положението става още по-лошо.
Производство + Продажби = Бизнес
Продай преди да купиш.
Затова е казано: “продай, преди да купиш!”, но още по-добре казано е: “продай наедро, преди да купиш наедро”. Анализа може да си го направите сами, защото примерите са достатъчно опростени. Но извода, който трябва да си направите е един: Хванеш ли се веднъж на хорото, оттърване няма. Постоянните разходи текат. И да имате и да нямате реализация - трябва да плащате наем, заплати, осигуровки, данъци, телефон, ток и т.н.Тези разходи не се вземат под внимание от много начинаещи „бизнесмени“. Те си казват: разходите ми за 1 чифт чехли са 1 лв, следователно като ги продавам за 2 лв ще печеля 100% от всеки чифт и .... до тук спират с разсъжденията.
Да но ако се върнем на положението от Вариант 3 ще се получи следната картинка:
Вариант 3а): За месеца работите на 3 смени и реализирате 300 чифта на цена 2 лв.
В този случай имате разходи 200 + 100 + 300 = 600 лв., а приходите Ви са 300 х 2 = 600 лв.
Следователно печалбата Ви е 600 - 600 = 0 лв.
Постоянни разходи в бизнеса.
Постоянните разходи във Вашия бизнес са от ключово значение за Вашата печалба или загуба. Но преди всичко ги научете кои са. Изгответе списък и редовно го допълвайте. От опит ще се убедите, че в първия момент за много неща няма да се сетите. Отчетете сезонните промени - например при отоплението. Определете годишните и тримесечните плащания в месечно изражение. Накрая сумирайте всички суми за 1 месец и така ще получите средните си месечни постоянни разходи.Как да увеличите печалбата?
В нашите примери сме ги определили на 300 лв (200 + 100). При това положение, ако цената на 1 чифт е 2 лв (при 1 лв преки разходи за метериали), следва да продадете 300 чифта за да покриете разходите си. За да излезете на печалба обаче има два начина:- 1) Да увеличите продажбената цена;
- 2) Да увеличите още количеството на продаваните чехли.
- 1) Пълно натоварване на оборудването.
- 2) Максимално използване на заетата площ.
- 3) Цялостно уплътняване на времето (времето е пари).
- 4) Бърза реализация на продукцията.
Специализация и оборот.
Произвеждайте и продавайте само едно нещо, по възможност по-елементарно. Например: дъвка! Една американска фирма произвежда САМО дъвка и печели от това по 1,5 млрд долара годишно, а приходите й продължават да се увеличават. Напишете върху един лист хартия всичко, с което се занимавате в момента. Вгледайте се внимателно в него и започнете да зачертавате. Целта е да остане само една единствена дейност или продукт.Жертвайте ненужните дейности.
На следващия ден фактически ликвидирайте излишните дейности и активи. Режете из дъно. Най-голямата илюзия е, че в този объркан свят, ако правите няколко неща, ще сте по-добре. Някои даже премъдро заявяват “Да не слагаме всички яйца в една кошница!” Осъзнайте се навреме! Изхвърлете баластрата от своя бизнес (да знаете как ще Ви олекне) и опънете платната по посока на вятъра. За останалото не се безпокойте, неволята учи (стига да не Ви е страх). Действайте веднага!----------
Още препоръки и коментари по темата вижте по-долу в коментарите.
Правенето на бизнес е свързано винаги с динамика. Няма ли динамика, рано или късно се стига до фалит. Затова винаги се предвижда етап, в който започнатия бизнес трябва да се развива и изстреля в по-висока орбита, където със същите постоянни разходи, приходите ще са достатъчно големи, за да осигурят прилична печалба.
ОтговорИзтриванеВсъщност бизнеса има едни постоянни разходи, даже и ако няма никаква дейност по същество. Има един минимум от производство и пазарна реализация на продуктите на фирмата, след който е възможно да се надделее над постоянните разходи и да се изведе фирмата на печалба. Затова е много важно да се обръща достатъчно внимание за реализацията и пазарите и разширение в дейността на бизнеса.
ОтговорИзтриване