Взаимодействие между фирма и пазар.
От гледна точка на диалектиката фирмата и пазарът са две противоположности, които се привличат и взаимно се допълват. Фирмата е стопанския субект, който се опитва да манипулира обекта на своята дейност - пазара. Но последният не е мъртъв организъм, той също активно въздейства върху фирмата със своите механизми и особености. Така връзката се превръща в двустранна - в известен смисъл субектно-обектна.Пазарна активност на фирмата.
Разбира се, активният и търсещият от двамата играчи е фирмата. Нейното ръководство влага своята енергия и интелект за да „укроти“ другия играч. Мениджърите прилагат система от концепции, стратегии и средства за постигане на целите си. Създават редица връзки и механизми за въздействие и взаимодействие с пазара и ги управляват.Или казано с други думи - те правят маркетинг.
Фирмата полага много усилия и извършва много и понякога големи разходи за овладяването на пазара. Тя създава своя продукт и се стреми да го направи конкурентен на останалите подобни продукти. Тя изгражда каналите за реализация на своя продукт, т.е. трасира пътя му до пазара. Най-накрая фирмата представя и се мъчи да наложи продукта си, да го наложи сред предварително заложения в целите й кръг от потребители.Но фирмата иска да види и резултатите от своята работа.
Иска да получи нещо срещу това, което е дала. Резултата от дейността й идва от приходите й и от мястото, което си е създала на пазара. Всички разходи, които една фирма извършва, за да създаде и реализира продукта, тя влага в неговата цена. Цената е еквивалентна на общественото благо, което тя създава. За да се определи някаква цена, фирменото ръководство води големи дискусии, защото на първо място тази цена трябва да се сравни- - с пазарната такава,
- - с тази на конкурентите си,
- - с цената, която са готови да платят потребителите.
Пазарна политика за фирмени продажби.
Ръководството трябва внимателно да анализира ситуацията, да се опита да предвиди развитието на нещата в бъдеще и да вземе различни решения. В резултат на тези решения всяка фирма създава своя политика по отношение на фирмените продажби.Това е пласментната политика на фирмата, която осигурява
- - точното време,
- - точното място,
- - търсената полезност,
- - правото на собственост или ползване
----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.