Translate

Добри бизнес комуникации - полза и умения | dLambow

 

Същност и видове бизнес комуникации (Business Communications)

 

Какво е комуникация?

Понятието "комуникация" произхожда от лат. communicatio - съобщение, предаване и от лат. communico - правя го общо. Комуникацията е неизменна част от нас, от нашето ежедневие. Погледнато в по-широк план, ние обменяме не само информация, но и чувства, емоции, преживявания, жестове, мимики. Така ние общуваме почти непрекъснато и навсякъде. Но когато говорим за ролята на комуникацията в бизнес средите, говорим за конкурентоспособността и професионализма в тази област.
 
Бизнес комуникации
Какво е комуникация?


Видове комуникации

В зависимост от съчетаването на различни методи, техники и стилове на общуване е прието да се разграничават три основни типа комуникации:
  • вербална, 
  • невербална,
  • паравербална. 
Според експерти, три четвърти от комуникативното взаимодействие на хората се състои от вербална (речевата) комуникация. В процеса на общуване хората взаимно си влияят, обменят различни идеи, интереси, настроения, чувства и т.н. За целта всяка култура е създала своя собствена езикова система, с помощта на която нейните носители имат възможност да общуват и взаимодействат. 
 

Вербални средства за комуникация

В науката различните форми на езикова комуникация се наричат ​​вербални средства за комуникация. Вербалната комуникация се разбира като езикова комуникация, изразяваща се в обмен на мисли, информация, емоционални преживявания на събеседниците. Вербалната комуникация, според теоретиците на комуникацията, може да се осъществи предимно под формата на 
  • - диалог
  • - монолог. 
 

Диалог

Диалогът е форма на комуникация, състояща се от обмен на изявления между две взаимодействащи страни или партньори. На практика диалогът е взаимна реплика на събеседниците, които от своя страна са естествен отговор на подтиците на събеседника или реакция на случващото се наоколо. Има следните видове диалози: 
  • - информативни, състоящи се от комуникация с въпроси и отговори и насочени към получаване на информация; 
  • - предписания, съдържащи искане, заповед, обещание или отказ за извършване на каквото и да е действие; 
  • - обмен на мнения, представляващ дискусия от дискусионен характер между събеседници с еднаква комуникативна компетентност; 
  • - празноречие, което е емоционално общуване между събеседниците. 
 

Монолог

Монологът е речева форма на комуникация, предназначена за пасивно и непряко възприемане, тъй като се произнася от един човек, когато се отнася до друг или много хора. Има следните видове монолог: 
  • - информационен - значещи съобщения от различен вид. 
  • - драматичен.  

Стилове за вербална комуникация

Стиловете за вербална комуникация са набор от устойчиви и обичайни начини на поведение, присъщи на даден човек, които се използват от него при установяване на взаимоотношения и взаимодействия с други хора. Разграничават се следните стилове:
  • - Директен стил - индивидуална устойчива форма на човешко комуникативно поведение, проявяваща се при всякакви условия на взаимодействие с други хора.
  • - Непряк стил - позволява да се скрият и замаскират истинските желания, цели и нужди на говорещия човек.
  • - Умело, претенциозен стил - базиран на различна степен на използване на изразни средства на езика, паузи, мълчание и др.
  • - Кратък стил
  • - Инструментален стил - фокусиран върху говорещия.
  • - Афективен стил - насочен към слушателя. 

Невербална комуникация

Какво е невербална комуникация?

Чрез невербална комуникация се предават различни видове чувства, преживявания и настроения, които не подлежат на вербално изразяване. Невербалната комуникация се разбира като съвкупност от неезикови средства, символи и знаци, използвани за предаване на информация и съобщения в процеса на комуникация. Невербалните начини за предаване на информация се появяват в живота на хората по-рано от вербалните. 

Видове невербални средства за комуникация

Има три вида невербални средства:
  • - поведенчески признаци, дължащи се на физиологични реакции: прибледняване или изчервяване, както и изпотяване от вълнение, треперене от студ или страх и др.;
  • - неволни признаци, използването на които е свързано с човешки навици (те понякога се наричат ​​самоадаптери): чесане на носа, люлеене на крака без причина, прехапване на устните и др .;
  • - собствено-комуникативни знаци - сигнали, които предават информация за обект, събитие или състояние.

Използване на невербална комуникация

Хората използват невербалната комуникация, за да изразят по-пълно, по-точно и по-ясно своите мисли, чувства, емоции. Тази цел е обща за всички култури, но в различните култури „думите“ на невербалния език имат различни значения, придават им се различни значения. Така че клатенето на глава за едни народи означава „не“, а за други – „да“.

Принципи на невербалната комуникация

Въпреки двойствената природа, принципите на невербална комуникация включват доста голямо количество разнообразна информация и знаци:

А) за личните качества на комуникационните партньори

  • - темперамент,
  • - емоционално състояние,
  • - социален статус,
  • - комуникативна компетентност и др.,

Б) за взаимоотношенията на участниците в комуникацията един с друг.

  • - желано ниво на комуникация,
  • - вид връзка,
  • - динамика на взаимоотношенията,

В) за отношението към ситуацията на общуване

  • - желанието за продължаване на комуникацията,
  • - желанието за излизане от комуникацията. 

Паравербална комуникация

Паравербалните средства за комуникация са набор от звукови сигнали, които придружават устната реч, въвеждайки в нея допълнителни значения. Пример за този вид е интонацията, сигнализираща за въпросителния характер на изречението, сарказъм, отвращение, хумор и т.н. С други думи, по време на паравербалната комуникация определена част от информацията се предава чрез гласови нюанси, на които се придава определено значение на различните езици.

Въпреки че индивидуалните характеристики на гласа не могат да служат като надежден индикатор за личните качества на човек, все пак в процеса на общуване трябва да се помни важната характеристика на възприемането на човека по гласа му. Слушателите са склонни да дават по-високи заслуги на хората с по-съвършена реч (приятен тембър, интонация), приписват им не само високи интелектуални и психологически качества (чар, интелигентност, добронамереност), но и значително по-високи партньорски и бизнес качества (компетентност, надеждност, увереност) и др.).

С помощта на гласа можете да предадете основните емоции (страх, гняв, радост, изненада) и емоционални състояния (добронамереност, тревожност, увереност, интерес). Например, емоцията на тъга се изразява чрез бавно повишаване и спад на силата и височината на гласа, увеличена продължителност на сричките, спад в силата и звучността на гласа. Бързата реч предизвиква идеята за активен, енергичен човек, а нисък, приглушен глас се свързва с целеустремен, волеви, решителен човек и т.н.

Целта на паравербалната комуникация е да предизвика у партньора съответните емоции, усещания, преживявания, които са необходими за постигане на определени цели и намерения. Такива резултати обикновено се постигат чрез паравербални средства за комуникация, които включват:
  • - просодия - темпът на речта, тембърът, височината и силата на гласа;
  • - екстралингвистика - паузи, кашляне, въздишки, смях и плач (т.е. звуци, които възпроизвеждаме с помощта на глас). 




Какво представлява бизнес комуникацията и как да я използвате в своята фирма?

 

Какво е бизнес комуникация?

Бизнес комуникация (Business Communication) е основното умение, от което в значителна степен зависи успеха на всеки бизнес. В български език би следвало да ползваме понятието "делова комуникация" или още по-българското "делово общуване". Независимо дали е:

  • - писмена комуникация (преписка) или
  • - устна комуникация (общуване), 

комуникацията е проводникът, чрез който бизнеса говори на своите потребители и партньори. Бизнес комуникацията е основно умение от което в значителна степен зависи успеха на всеки бизнес. Независимо дали е писмена или устна, комуникацията е проводникът, чрез който бизнеса говори на своите потребители. Една организация, която осъществява ясна съдържателна и подходяща за случая комуникация с клиентите и партньорите, обществеността, както и със служителите, има реални шансове да изгради добри основи за своето бъдеще.

 

Комуникацията е неизменна част от нас, от нашето ежедневие.

И погледнато в по-широк план, ние обменяме не само информация, но и чувства, емоции, преживявания. Така ние общуваме почти непрекъснато и навсякъде. Но когато говорим за ролята на комуникацията в бизнес средите говорим за конкурентоспособността и професионализма в тази област.  


Бизнес комуникации в организацията

Една организация, която осъществява ясна съдържателна и подходяща за случая бизнескомуникация с клиентите и партньорите, обществеността, както и със служителите, има реални шансове да изгради добри основи за своето бъдеще.

Комуникационни умения в организацията

Комуникацията в организацията е механизма, чрез който управлението на бизнеса направлява работещите и те от своя страна дават информация и обратна връзка, която е от изключителна важност за вземането на решения. Онова, което е важно за комуникацията на бизнес ниво, е приложимо и на индивидуално ниво. Комуникационните умения са съществен елемент на лидерството. 


Функции на бизнес комуникациите

В бизнес комуникацията хората решават важни за тях задачи, задоволяват социалните си потребности, свързани преди всичко с професионалните им дейности, които определят следните функции на бизнес комуникация:

Интерактивна функция

В хода на комуникацията се осъществява обмен на дейности (специфични методи и резултати), сътрудничество на хора.

Иновативно-динамична функция

Чрез общуването се осъществява обмен на иновативни методи, инструменти, технологии, промени в мотивацията и самото поведение на хората, които могат да допринесат за промяна в структурата на организацията и нейните функции.

Информативна функция

В процеса на общуване хората обменят информация, необходима за осъществяването на определен вид делова дейност.

Регулатораща функция

В процеса на общуване се формират, консолидират и предават социални и професионални ценности и норми.

Интегрираща функция

Комуникацията допринася за формирането и повишаването на сплотеността на групата, организацията или фирмата.

Емоционално-изразителна функция

Комуникацията насърчава обмена на отношения (харесвания и антипатии), емоции, влияе върху формирането на духовен и психологически климат в бизнеса.

Инструментална функция

Комуникацията действа като механизъм за управление на съвместни дейности, благодарение на общуването, нейната ефективност се повишава, бизнес позициите на участниците се укрепват, отношенията с колеги, клиенти, бизнес партньори, се поддържат на добро функционално ниво.

Социално-възпитателна функция

Формира професионални и комуникативни умения, навици и качества на хората, както и култура на взаимоотношения с другите хора, с обществото.

Функция на самоутвърждаването

В процеса на общуване хората привеждат самооценките си в съответствие с оценките и отношението на другите хора към тях, потвърждават съответствието със своя статус. 


Добра бизнес комуникативност

Макар малко от нас да могат да бъдат наречени „красноречиви оратори”, всички успешни водачи са ясни и целенасочени в своята бизнес комуникативност, а това вдъхва увереност и доверие у хората. От добрата коминикативност в много случаи зависи бъдещето на една организация или фирма. Нужно е изучаването на всички аспекти на бизнес комуникацията:
  • - цели;
  • - стратегии;
  • - основни принципи на бизнес комуникацията;
  • - пречки в общуването;
  • - техники за ефективна бизнес комуникация;
  • - видове комуникация;
  • - форми на бизнес комуникацията;

Знанията за всички тези аспекти на бизнес комуникационният процес, използван в управлението на фирми,  дават възможност на всеки, който желае да бъде професионалист, да преразгледа поведението си и начините си на изразяване по време на общуването. Това би било сериозна крачка към успеха във всяко бизнес начинание.

 

Основни принципи на бизнес комуникация

Принципите на бизнес комуникацията са общи изходни идеи, ръководни принципи, основни правила за нейното изграждане. Нека се опитаме да формулираме тези, които са основни и допринасят най-много  за оптимизирането на бизнес комуникацията.

1. Всеки разговор трябва да има цел
Трябва да разберете и ясно да формулирате за себе си какво искате да постигнете от събеседника и към какво се стреми събеседникът в момента, какви цели си поставя.

2. По дрехите посрещат
Още първите и силни впечатления за човека зависят от външния му вид. Ето защо всеки трябва винаги да има спретнат външен вид, да е строен, в добра форма, с правилна стойка (тоест да стои изправен, да ходи правилно, без да се навежда, да държи раменете си разтворени и т.н.).

3. Трябва да наблюдавате изражението на лицето си.
Когато общувате, то не трябва да бъде заплашително или надменно.

4. Първите четири минути
Първите четири минути на общуване са решаващи за формиране на впечатление за човека. В този интервал от време активно функционират всички сетива, с помощта на които се създава цялостен поглед към другия човек. Следователно през първите четири минути на общуване поведението на човек трябва да бъде изцяло подчинено на задачата за създаване на благоприятен фон за общуване.

5. Положителна атмосфера на общуване
По време на разговора трябва да поддържате положителна атмосфера на общуване. Това означава: да бъдете учтиви, тактични, доброжелателни и услужливи.

 

Техники за ефективна бизнес комуникация

В каквато и област на бизнеса да работите, вашето кариерно израстване силно зависи от това колко добре общувате с хората и използването на техники за ефективна бизнес комуникация.

1. Следете езика на тялото си
Езикът на тялото е отговорен за приблизително 55% от това как другите тълкуват емоционалното ви състояние. Ето защо е важно не само вербално, но и невербално да изразите положително отношение и желание за сътрудничество и комуникация. В крайна сметка никой не иска да работи с агресивни, неуравновесени или прекалено критични хора.

2. Опитайте да разберете събеседника
Мнозина слушат само за да отговорят или да решат с какво казаното от събеседника ще им бъде полезно. Вместо това по време на разговора помислете какво наистина се опитва да ви каже другият човек. Това ще ви помогне да разберете по-добре и своите нужди. Познавайки ги, можете да излезете с приличен отговор, който ще ви помогне да изградите доверие и да установите добра комуникация.

3. Задавайте отворени въпроси
Хората често се сдържат и не изразяват мислите си. За да изградите доверчиви отношения, трябва да разберете истинските мотиви и желания на събеседника. Формулирайте въпросите си по такъв начин, че отговорът да може да се каже не само с „да” или с „не”. И не забравяйте да споменете, че няма да съдите събеседника за неговия отговор.

4. Бъдете честни
Разбира се, това не е толкова метод за бизнес комуникация, колкото основен жизнен принцип. Хората не вярват на тези, които се държат подозрително или крият нещо. В служебното общуване е особено важно да не лъжете и да не криете важна информация от колегите си. В противен случай ефективната работа в екип няма да работи.

5. Изразявайте правилно мнението си
Като възприемате възгледите на другите, може да оформите и своите, така че те да са приемливи за другите. Това не означава, че трябва да се адаптирате към другите. Просто изразете себе си по начин, който не обижда събеседника.

6. Говорете на разбираем за събеседника език
Всеки говори и разбира събеседника си по различни начини, въз основа на собствената си сфера на дейност, ниво на образование и култура. Затова, когато обяснявате нещо на човек от друга сфера, не използвайте жаргонни думи и термини. Дайте проста аналогия и говорете на разбираем език.


Комуникационна политика на бизнеса

Комуникационната политика на бизнеса (Business Communications) е цялостна система от мерки, похвати и методи, чрез които информацията за стоките, услугите или продукцията на фирмата достига до нейния потребител. Чрез своята вътрешна комуникационна политика на фирма, всяко предприятие стимулира потребителското търсене чрез създаване и поддържане на благоприятна представа за фирмата и положително отношение към нейните постижения. 

Освен това, чрез  комуникационната политика, фирмите внасят яснота по отношение на своята дейност, по отношение на социалните аспекти на организацията, по отношение на примерите на благотворителност, спонсорство и пр.

Сложна система от бизнес комуникации

Комуникационната политика на фирмата представя не само продукцията, стоките или услугите на даден бизнес, но и работодателската марка на самата фирма, нейните постижения по отношение на управлението на персонала, иновационната и екологична политика и пр.

Съвременните фирми управляват сложна система от бизнес комуникации, в това число и електронни комуникации. Нещо повече, навлизането на електронни технологии от една страна улеснява комуникацията на фирмата, от друга страна, поставя нови изисквания по отношение на използвания инструментариум.


Комуникационна политика на фирма

Комуникацията във фирмата е механизма, чрез който управлението на бизнеса направлява работещите и те от своя страна дават информация и обратна връзка, която е от изключителна важност за вземането на решения. Онова, което е важно за комуникацията на бизнес ниво, е приложимо и на индивидуално ниво. Комуникационните умения са съществен елемент на лидерството. Комуникационната политика на фирмата обхваща няколко елемента:
  • - Посредством личния опит на гражданите и мненията, които обменят с познати и приятели за дадената фирма;
  • - Комуникация чрез посреднически организации;
  • - Директна комуникация;
  • - Комуникиране посредством медиите.

Комуникационната политика на фирмата е цялостна система от мерки, прийоми, похвати и методи, чрез които информацията за стоките, услугите или продукцията на фирмата достига до нейния потребител. 

Чрез комуникационната политика, всяко предприятие стимулира потребителското търсене чрез създаване и поддържане на благоприятна представа за фирмата и положително отношение към нейните постижения. Освен това, чрез комуникационната политика, предприятията внасят яснота по отношение на своята дейност, по отношение на социалните аспекти на организацията, по отношение на примерите на благотворителност, спонсорство и пр.

 

Личен комуникативен опит

Личният опит има голямо значение, защото е подкрепен от конкретен случаи, най-често съвпадащи с опита на други хора, с които се обменя информация. Ето защо,  значим алтернативен канал  на комуникация се оформя между самите граждани (слухове, личен опит). В този смисъл, споделеният между гражданите личен опит се превръща в първа по значимост инстанция, защото има преимуществото на конкретността – бива онагледяван с примери, звучащи убедително и често подкрепяни от личния опит на самия слушател.

Комуникация чрез посреднически организациии

Когато е възможно и подходящо, може да се използва и бизнескомуникация чрез посреднически организации, с цел пренасяне на посланието до различни целеви публики в обществото. Подкрепата от посреднически организации може да приеме различни 

 

Форми на бизнес комуникация

  • - Консултации как най-точно да се стигне до целевите публики, представяни от посредническата организация;
  • - Консултации по специфични информационни нужди на тези целеви публики и обратна връзка за техните нагласи и мнения;
  • - Помощ при разпространението на информационни материали (дистрибуционен канал) или съвместна употреба на комуникационните канали (например съвместни събития);
  • - Активно сътрудничество в подаването на информация към целевите групи (като подател на информацията), например защото посредническата организация е смятана за по-надежден източник и/или защото тези организации са по-близо (физически) до публиката.
 

Същност на бизнес комуникациите чрез словото

За да изасним същността на бизнес комуникациите, е нужно да изясним първоначалното значение на думата "комуникация", имаща латински произход (communicatio):
  • - Съобщение, свръзка – най често чрез пътищата,
  • - Съобщаване, предаване на информационно известие,
  • - Кореспонденция – размяна на писмена информация по общ предмет на дейност между двете страни; съотговаряне.
Комуникацията е двустранен процес, в който източника и получателят на информацията, чрез словото, общуват помежду си, оценяват се взаимно и си въздействат. Същност на бизнес комуникацията е да се реализира процес за предаване на бизнес информация, като при това предаваната информация трябва да бъде разбираема за получателя.

Видове бизнес комуникации

Според формата на предаване на информацията комуникацията бива: 
 

1. Устна – словесна комуникация (делово общуване)

  • – делови, служебни разговори между партньори
  • - между ръководители и изпълнителски кадри;
  • - професионални и делови целенасочени разговори по телефона;
  • - конференции,
  • - представяне на нова продукция на нови произведения
  • - презентация, съпътствана с реклама

2. Писмена – бизнес кореспонденция (делова преписка),

При бизнес кореспонденцията изключителна роля има езиковата компетентност и правописната култура,  за да се създават документи с конкретно информационно съдържание. 

3. Невербална комуникация (мимики, жестове, интонация)

тя съпътства устната, словесна комуникация, изразява се чрез
  • - мимиките и жестовете на участниците в разговора;
  • - външния вид на разговарящия,
  • - дистанцията и позата по време на диалога,
  • - интонацията на речта.

Основни цели на словесната комуникация в бизнеса

 

1. Обмяна на информация

и условия за извършване на съответните действия. 

2. Въздействие върху поведението

и отношението на участниците в бизнеса в процеса на общуването под формата на
  • - оценяване,
  • - разпореждане,
  • - мотивиране,
  • - офириране,
  • - реклама. 
 

3. Изразяване и изясняване на взаимоотношения:

  • - склюване на сделка,
  • - подписване на договор,
  • - реализиране на партньорство
  • - коректно сътрудничество в бизнеса.
Усъвършенстването на бизнес комуникациите (в устна или писмена форма) е важно условие за повишаване на ефективността от дейността на различните икономически и фирмени структури в бизнеса. Комуникацията се проявява в почти всички области на човешкото взаимодействие: професионална, икономическа, политическа, бизнес, обучение и развитие, семейство, приятелство ...

----------------

17 коментара:

  1. Бизнес комуникация по време на криза.

    Бизнес комуникацията по време на криза се определя като съвкупност от социални връзки, в които е на лице съзнателно участие на включените в тях човешки индивиди или групи. Действително няма и не може да има социален живот, ако той не се изживява чрез съзнания, намиращи се в отношение помежду си. Бизнес комуникацията като социално явление се характеризира с някои уникални особености, които я отличават от другите социални явления. Следва да се посочи, че бизнескомуникативни действия се извършват по всяко време, но са със съществено значение по време на кризисни ситуации.

    Добре е да помислим какво трябва да подобрим в нашите бизнес комуникации по време на кризисна ситуация. Така различните видове комуникация могат да се използват в зависимост от особеностите на предаваната информация, на комуникиращите страни, на обективните възможности за използване на различни канали и т. н. Познаването на тяхното разнообразие е гаранция за адекватен подбор за всеки отделен случай.

    Конкретните случаи, които възникват в такава среда, се характеризират най-вече с очакваната съпротива от страна на работниците и синдикатите по отношение на съкращенията и промяната на дейността на бизнеса. Възможности за преодоляване на тази съпротива са чрез:
    - представяне на социален план за подпомагане на съкратените работници;
    - представяне на актуален финансов анализ по отношение на състоянието на бизнеса и неговите очаквания за бъдещи периоди.
    Все пак не бива да се остава с впечатление, че единствения начин за справяне с криза са съкращенията на работни места. Но от друга страна, допускането на такава ситуация в бизнеса, е критерий че тези работни места не са биле използвани по най-продуктивния и перспективен начин.

    ОтговорИзтриване
  2. Какво значи бизнес комуникация?
    Бизнес комуникация в буквален превод означава делово общуване. Под „бизнес-комуникации” обаче не се разбира съвкуп-ността от всички делови отношения с контрагенти, т.е. с кредитни и контролни институции, с партньорите, с клиентите, с онези, на които ние сме клиенти и др.под. Бизнес-комуникациите включват само деловото информационно-психологическо общуване и изключват деловото взаимодействие като превоз на стоки, плащания и др.под. В такъв случай в бизнес-комуникациите се включват управленските, производствените, финансовите, търговките, битовите и пр. Потоци от информация, свързани с функционирането на даден икономически и изобщо организационен субект, както и съпътстващото тези делови информационни потоци социалнопсихологическо влияние. Различните потоци от делови сведения засягат както различни сектори на деловите взаимодействия, така и различни етажи на едно и също делово взаимодействие.

    ОтговорИзтриване
  3. Съществуват различни типове организации в предвид развиваните дейности - управленските структури, а от там и вида на комуникациите в тях също са различни. Накратко само уточнявам, че съществува линейна и функционална структура на управление.

    ОтговорИзтриване
  4. За избор на вид управление ръководството на организацията се аргументира различно. При линейната структура на управление често има опасност от бюрократизиране и липса на възможност за координация (особено ако организацията е голяма и/или съществуват нейни клонове).

    ОтговорИзтриване
  5. Основният аргумент при избор на функционална структура на управление често е необходимостта от непретоварени комуникационни канали, а оттам и бързи комуникации. В условията на динамична икономическа обстановка и стремеж към пазарна икономика у нас за фирмите, според мен, за предпочитане е този вид организационно управление, т.к. вместо един управленските функции се изпълняват от няколко функционални ръководители; всички подчинени имат няколко функционални ръководителя; различните ръководители изпълняват и отговарят за различни функции; всеки функционален ръководител има пълните права на разпоредителство по въпроси влизащи в компетенцията на длъжността му; в рамките на определена функция се създават управленски звена.

    ОтговорИзтриване
  6. Обикновено в ролята на ръководител се явява Съветът на директорите (или Общото събрание) - наричани често мениджъри. Ролята на функционални ръководители изпълняват главният счетоводител; маркетинговият експерт, ръководителите на отдели и др. подобни (ако има необходимост от такъв в организацията). Отделните звена включват: счетоводен отдел, финансов отдел, каса, отдели по маркетинг, реклама, техническа поддръжка и др. подобни.

    ОтговорИзтриване
  7. По своята същност комуникацията представлява предаване на информацията от едно лице на друго. Бизнес комуникацията е в основата на успешния бизнес, като тя е основна функция, от която зависи успехът на всеки бизнес. При това, важна е не само комуникацията на бизнеса с клиентите и бизнес партньорите си, но също така вътрешно фирмената комуникация е от голямо значение.

    ОтговорИзтриване
  8. Бизнес комуникацията е механизмът, чрез който управлението направлява работещите и работещите от своя страна дават информация и обратна връзка, която е много важна за вземането на важни решения. Как би могъл мениджърът да вземе правилното решение и да е на ясно с това как се развива компанията ако той няма обратната връзка от неговите подчинени, бизнес партньори и клиенти? Ефективната бизнес комуникация е способността да доставим правилното съобщение на правилните хора в правилния момент.

    ОтговорИзтриване
  9. Бързото развитие на технологията до голяма степен променя навиците на хората и съответно начините и ефективността на комуникацията. Децата още от малки имат възможност за все по малко общуване с хора, което се заменя от времето прекарано пред телевизора и компютъра. Учениците не тръгват на училище с необходимите социални умения за да общуват ефективно с останалите. Учителите са тези, които трябва да ги научат да общуват, да се доверяват, да вземат решения и решават конфликти. За съжаление обаче това много рядко се случва.

    ОтговорИзтриване
  10. Технологичните иновации до голяма степен правят бизнес комуникацията по-лесна и по-ефективна, но дали наистина помагат на хората да общуват по-ефективно и дали подобряват между личностните отношения? Това са въпроси, които правят интересни прегледа на съвременните идеи за същността, особеностите и функциите на преговорите, а също и начините, по който напредъка в технологиите влияе върху ефективната комуникация. Добре е да се знае как се осъществява комуникацията в големите, високо технологични компании, като например в IBM. Така че, следете следващите публикации.

    ОтговорИзтриване
  11. Днес много хора започват да осъзнават, че добрите комуникационни умения не са само ключът към добрият бизнес, но също така и ключът към добрият живот. Ако човек не може да комуникира мислите и идеите си правилно, той няма да спечели нищо. Много са аспектите, определящи важността на комуникационния процес в XXI век.

    ОтговорИзтриване
  12. Комуникация е умението да се общува ефективно с външните и вътрешните публика на един бизнес, да се стимулира доверието и откритият диалог в бизнес управлението и всичко това е част от печелившата формула на съвременният мениджмънт. Общуването е неизменна част от съвременният бизнес, една от формите на човешкото поведение, без които е невъзможно съществуването на човека като такъв.

    ОтговорИзтриване
  13. Създаването на климат между бизнеса и неговата аудиторията, означава всяко съобщение да е свързано, да е съобразено с външната среда. Това е възможно ако организацията упълномощи един единствен глас за свой говорител, използвайки познати, прости термини, съобразявайки се, че комуникацията изисква използването на различни ефекти за различната публика.

    ОтговорИзтриване
  14. Бизнес комуникацията и културата са две неразривно свързани страни, както на всеобщия исторически процес, така и на всяко едно социално културно действие, в т.ч. и свързаните с деловите бизнес отношения. Двете явления са свързани многостранно помежду си и можем да ги разглеждаме като две неотлъчни една от друга страни на обществения живот. Цялостният и обстоен преглед на определенията, които културологията дава на културата подсказва, че няма и не може да има култура и културна проява без присъствието на комуникацията в тях. Тя е част от самия механизъм на културата и от нейната динамика. Културата е процес на интеграция, който се осъществява въз основа на редица принципи. Културата присъства като вътрешно сцепление във всички взаимодействия, без обаче да изчерпва тяхното съдържание и същност, защото в тях намира израз и различното положение на хората в обществото, техния нееднакъв социален статус, авторитет, социални роли, професионална дейност. Изкуството да се общува е гаранция за успеха на всяка човешка дейност. Овладяването на правилата и компонентите на деловото общуване, създаването на определени умения и традиции в тази посока са основните моменти при изграждането на културата на деловото общуване.

    ОтговорИзтриване
  15. Самата история на възникване и преосмисляне на културата на речта като форма на комуникация, е неделима част от културата и историята на човешкото общество. Културата на речта е процес, в чиято основа стои дейността по създаване на текстовете. Културата на речта се оценява по нейните комуникативни качества. Такива са свойствата на речта, които помагат не само да общуваме по между си, а да го правим ефективно.

    ОтговорИзтриване
  16. Основните аспекти на културата на речта, като форма на комуникация, са:
    - култура на общуване;
    - култура на владеене на езика като основно средство на речта;
    - владеене на несловесните средства на речта;
    - култура на възприемане на текста в процеса на неговото създаване;
    - отношение към писменият текст;
    - реагиране при изказване;
    - създаване на текст и др.;

    ОтговорИзтриване
  17. Културните различия от своя страна се налагат на базата на редица фактори – големите общности, субкултурите, комуникаторната стратегия, стратегията на публиката и т.н. Да убедиш с умела комуникация някого в нещо - е добра реклама.

    ОтговорИзтриване

Моля, само сериозни коментари. Публикуват се след одобрение на редактор.

Популярни публикации - В помощ на българите у нас и по света:

Посетители

Translate / Перевод

Архив на блога

Последователи - Абонати: